mandag 15. august 2011

Student

I morgen er det studiestart. Høgskolen i Østfold, hvor Fremmedspråksenteret holder til, forventer rekordmange nye studenter (og fulle, veldig fulle parkeringsplasser - kjør tidlig, eller ta bussen!). HiØ har studenter i alle aldre, men de fleste kommer mer eller mindre rett fra videregående. I morgen starter de karrieren sin, som ingeniør, lærer, sykepleier osv. Lykke til!

Jeg har selv studert språkfag, og jeg ville også i dag ha valgt å studere språk. Språk åpner dører, og jeg hadde aldri flyttet til Norge hadde det ikke vært fordi jeg som 18-åring valgte å studere skandinaviske språk på det ærverdige Rijksuniversiteit Groningen. Men kanskje ville jeg også studert noe annet, f.eks. bedriftsøkonomi. Språk og økonomi, en kombinasjon som frister.

Hva ville du ha studert hvis du fikk velge i dag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar